عاشقانه های حلق آویز

عاشقانه های حلق آویز

تا خرمنت نسوزد، تشویش ما ندانی
عاشقانه های حلق آویز

عاشقانه های حلق آویز

تا خرمنت نسوزد، تشویش ما ندانی

بشنو

نشود فاش کسی آنچه میان من و توست


تا اشارات نظر نامه رسان من و توست

 


گوش کن، با لب خاموش سخن می گویم


پاسخم گو به نگاهی که زبان من و توست

 

 

روزگاری شد و کس مرد ره عشق ندید


حالیا چشم جهانی نگران من و توست!


 

گرچه در خلوت راز دل ما کس نرسید


همه جا زمزمه عشق نهان من و توست


 

گو بهار دل و جان باش و خزان باش، ار نه


ای بسا باغ و بهاران که خزان من و توست!


 

اینهمه قصه فردوس و تمنای بهشت


گفت و گویی و خیالی ز جهان من و توست


 

نقش ما گو ننگارند به دیباچه عقل


هر کجا نامه عشق است، نشان من و توست


 

سایه! ز آتشکده ماست فروغ مه و مهر


وه از این آتش روشن که به جان من و توست!


(هوشنگ ابتهاج)


پ.ن: تولدتون مبارک استاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد